הכל על פרסום בפודקאסטים

האזנה לפודקאסט בזינוק בכל העולם, הפודקאסט נמצא בכל כיס ופופולרי בעיקר בקהילות צעירות, אמידות ומשכילות. האזנה לפודקאסטים בצמיחה שכן מספקת חוויה מקבילה מעולה למאזינים, מאפשרת להם לבחור את התוכן אותו הם מעדיפים, לקחת אותו לכל מקום ולהקשיב בכל זמן שבוחרים.

על פי מחקרי Edison Research Infinite Dial 2021 כ57% מהאמריקאים מאזינים לפודקאסטים, סה"כ 161 מיליון מאזינים מתוכם 114 מיליון מאזינים מידי חודש. על פי הנתונים מדובר בקהל מגוון ומחובר כאשר 50% מהמאזינים מידי חודש הינם בקרב גילאי 12-34, 29% בגילאי 25-54 וכ21% בגילאי 55 ומעלה.

בישראל שוק הפודקאסטים בצמיחה אדירה, מגוון עצום של יוצרים ופודקאסטים במגוון נושאים ותחומים: אקטואליה, חדשות, היסטוריה, פוליטיקה, כלכלה, שיווק, יזמות, טכנולוגיה וחדשנות, רפואה, עסקים, העצמה אישית, טיולים, משפיענים, גיימיניג, קולנוע, תרבות, עיצוב ועוד… ניתן לציין כי רוב גופי השידור המובילים בישראל נכנסו לתחום הפודקאסטים ומשקיעים משאבים עצומים בהפקת פודקאסטים איכותיים המקודמים והמופצים בכל הפלטפורמות.

על פי נתוני Spotify בשנת 2020 הצטרפו בישראל כ500 אלף משתמשים (זינוק של כ148%) להאזנה לפודקאסטים באמצעות הפלטפורמה וזו רק ההתחלה. Spotify גם אחראית על כ40% מהטראפיק ההאזנה לכלל הפודקאסטים בישראל. מגמה זו מתחזקת עם נתוני TGI 2020 (Wave2) המראים כי 24.6% מהאוכלוסיה הבוגרת בגילאי 18 ומעלה מאזינים לפודקאסטים.

וכאשר המאזינים נוהרים לפודקאסטים, המפרסמים מיד אחריהם, על פי תחזית eMarketer (מרץ 2021) שוק הפרסום בפודקאסטים בארה"ב יחצה את 2 מיליארד דולר בשנת 2023 ושוק הפרסום האודיו דיגיטלי בארה"ב (ספט 2020) יחצה את ה5 מילארד דולר בשנת 2023. על פי נתוני IAB שוק הפרסום האודיו דיגיטלי באירופה יחצה את 1.5 מיליארד יורו בשנת 2023 ושוק הפודקאסט באירופה יחצה את ה200 מיליון יורו ב2023.

חברות רבות ומותגי ענק בעולם החלו לפרסם בפודקאסטים, החל מהודעות חסות ופינות תוכן ועד הפקת פרקים ופודקאסטים ממותגים. הפרסום בפודקאסטים מאפשר למותגים להגיע לקהילות משכילות, אמידות וייחודיות, קהל צרכנים צעיר ונאמן המחובר לפודקאסט במגוון סיטואציות: בדרכים, בעבודה, בפעילות ספורט ופנאי. הפודקאסט הינו כלי פרסומי יעיל ואפקטיבי המכוון לקהלים נישתיים בעלי תחומי עניין מסויימים.

בישראל הפרסום בפודקאסטים נמצא בזינוק ואנו בADIO גאים להוביל את שוק הפרסום האודיו דיגיטלי בישראל, משווקים את הפרסום ב-Spotify, בנטוורק הרדיו הדיגיטלי ובפודקאסטים.

את מוצרי הפרסום בפודקאסט נהוג לחלק ל3 מוצרים עיקריים:

  1. תשדירי אודיו

תשדירי אודיו קצרים המוגשים בתחילת האזנה (תשדיר פרירול), במהלך האזנה ולעיתים גם בסוף כל פרק בפודקאסט. תשדירי הפרסום מוגשים בזמן חשיפה מלאה (100% SOV) ומוגשים באמצעות מערכות פרסום מתקדמות (Dynamic ads) במודל CPM המגישות את החשיפות שנקנו בכל פלטפורמה בה מאזינים לפודקאסט (לרבות Google podcast, Appel podcast, Spotify ובכל פלטפורמות הקיימות) שכן מחוברות לשרתי ההפצה של הפודקאסט.

מערכות הפרסום מאפשרות גם למפרסמים לטרגט את הקמפיין לפי זמנים, סוגי מכשירים וגיאוגרפיה.

ADIO מובילה את הפרסום האודיו דיגיטלי גם בפודקאסטים, נטוורק הפרסום כולל את הפודקאסטים של גופי השידור המובילים בישראל בינהם: Ynet, גלובס, כלכליסט, פודקאסטים ותוכניות אונדימנד של תחנות רדיו ועוד. ובקרוב תושק יכולת פרוגרמטית לרכישת חשיפות כחלק מתמהיל דיגיטלי מלא.

מודל רכש: CPM

למידע נוסף

  1. חסויות ופינות תוכן

פינת תוכן / הודעות חסות המוגשות לרוב בתחילת הפרק, לעיתים מוקלטות מראש או מוגשות בקולו של מנחה הפודקאסט. החסות ופינות התוכן עוסקות סביב המוצר או השירות המקודם ומותאמות לקהלי המטרה בהתאם לסוג הפודקאסט ותחומי העניין הרלוונטיים.

בניית תמהיל הפרקים מותאם לקהל המטרה בפעילות הפרסומית, ניתן לבנות פניה רחבה בפודקאסטים בעלי שיעור האזנה גבוה ו/או לבנות מהלך חכם ונקודתי בפודקאסט רלוונטי ולאורך זמן. לרוב הודעות החסות מוטמעות בפרקים ומייצרות כיסוי רחב לאורך זמן.

ADIO שווקת פרסום בפודקאסטים באמצעות חסויות ופינות תוכן למותגים ולמפרסמים המובילים בישראל, מבין הפודקאסטים המשווקים על ידנו ניתן למצוא את: גיקונומי עם ראם שרמן, רשת הפודקאסטים 'אודיותר' הכוללת מגוון טאלנטים (ליאל אלי, רביטל ויטלזון יעקבס, מושיק גאלמין, טופגיק, עדי מאירי, ליאור דיין, עינב לנדאו ועוד…) במגוון נושאים ותחומי עניין, אנזל ולוקסי, פודקאסטים מבית הארץ TheMarker, מנועי הכסף של כלכליסט ועוד ועוד.

מודל רכש: מותאם לפי כמות פרקים ופודקאסטים בתמהיל

למידע נוסף

  1. הפקת פודקאסט שיווקי

הפקת פודקאסט שיווקי מלא עבור המפרסם הינה משימה מורכבת הדורשת עומק ותלויה לרוב בפיצוח התוכן והפקה מושלמת במטרה לבנות קהילת מאזינים נאמנה ולאורך זמן.

הפקת הפודקאסט מלאה כוללת אפיון ובניית קונספט לפודקאסט, קביעת כמות הפרקים שיופקו, מעטפת סאונד וקריינות, שימוש במנחה רלוונטי, תחקיר, הפקה ומרואיינים, הקלטה איכותית ועריכה, התאמה לרגולציה במידה וקיימת (לדג' שוק הפראמה והתרופות, פיננסים) ויכולות הפצת הפודקאסט במערכות מתאימות, יכולת שימוש בRSS ונגנים מותאמים ועוד.

למעשה מדובר ביצירת נכס דיגיטלי עבור המפרסם שהופך לפבלישר בתחום הפודקאסט.

למה פודקאסט שיווקי?

  1. כלי תוכן גמיש במגוון נושאים סביב המוצר / שירות.
  2. משרת את האסטרטגיה השיווקית של החברה: מתחבר לאג׳נדות וערכים, מייצר קהילה סביב התוכן, מחבר את המאזינים למותג ואת העובדים לארגון.
  3. כלי תוכן אטרקטיבי להפקה, מתאים להפצה וקידום SEO ומאפשר שימוש גם בנכסי החברה לקידום שוטף לאורך זמן.
  4. הצרכן במעורבות גבוהה יכול להאזין מכל מקום (באוטו, בריצה, ברכבת או בסלון)

ADIO מובילה את הפקת הפודקאסטים השיווקיים המוצלחים בישראל, עד כה פעלנו עם מותגים מובילים ויצרנו יחד פודקאסטים חזקים בעלי נוכחות אודיו חזקה המותאמת לבריף וקהלי המטרה. מבין הפודקאסטים שהופקו על ידינו ניתן למצוא את:

  • אבלמה – הפודקאסט של הראל עם עופר קליין ורד אורבך
  • אמאל'ה ואבאל'ה – הפודקאסט של סופרפארם עם רותם איזק לייף בייבי
  • מה שחשוב – הפודקאסט של כלל ביטוח ופיננסים עם אביב פרנקל
  • זה הזמן – הפודקאסט של דורקס בשיתוף מידע אמין על מין המכוון להורים למתבגרים
  • קודם כל בריאות – הפודקאסט של אסטרה זנקה עם אפרת אנזל בנושא גילוי מוקדם
  • משפחה ותיקה – הפודקאסט של ביטוח לאומי עבור האוכלוסיה המבוגרת וילדיהם
  • המאסטרים – הפודקאסט של קמפוס IL של המשרד לשוויון חברתי

ועוד פודקאסטים שיווקיים נוספים של חברות וארגונים..

אנו מספקים תשתיות אחסנה והפצה לפרקי הפודקאסט המאפשרים לקדם את התכנים גם בנכסים הדיגיטליים של המפרסם, אתרי האינטרנט, רשתות חברתיות, ניוזלטר ועוד.

מודל רכש: מותאם לפי צרכים בהתאם לכמות הפרקים, שימוש בטאלנטים ועוד.

למידע נוסף

לסיכום, הפודקאסט הינו מדיום רלוונטי ואיכותי הצומח בקצב מסחרר בכל העולם. מדיום אישי במגוון תחומי עניין ומופץ בכל מקום ולכן סוחף מאות אלפי מאזינים בכל סיטואציה. צוות הפודקאסטים שלנו ישמח לפצח את אסטרטגיית התוכן של המותג ולהציע מגוון פתרונות לכניסה לשוק הפודקאסטים בישראל.

למידע נוסף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp