יש לי פודקאסט! כל מה שרציתם לדעת על פודקאסטים ממותגים בישראל

האזנה לפודקאסטים שוברת את הציפיות בכל העולם, מדיום נוצץ הנמצא בכל כיס ופופולארי בעיקר בקרב קהילות אמידות ומשכילות. האזנה לפודקאסטים מספקת חוויה מעולה במיוחד בזמן פעילות נוספת כגון נהיגה, ספורט, בישול ועבודה.. ומאפשרת למשתמשים לבחור את סוג התוכן אותו הם מעדיפים, לקחת אותו לכל מקום ולהקשיב בכל זמן שבוחרים.

שוק הפודקאסטים בישראל בתנופה עם תעשיה איכותית ובצמיחה, מאות פרקים במגוון נושאים: היסטוריה, פוליטיקה, שיווק, יזמות, טכנולוגיה וחדשנות, רפואה, עסקים, טיולים ועוד ועוד… מבין המובילים ניתן למצוא את רשת עושים היסטוריה עם רן לוי, קטעים בהיסטוריה עם יובל מלחי, גיקונומי עם ראם שרמן, אימא אימא עם הילה קורח ועינת נתן, פופקורן עם ליאור פרנקל, השבוע עיתון הארץ עם ליאור קודנר, מגוון פודקאסטים מובילים מבית תאגיד כאן, ושלל פודקאסטים נוספים בנושאים מגוונים. גם לקהילת מנהלי שיווק מצייצים יש פודקאסט מוצלח במיוחד Shivuk On The Go עם אבי זיתן בסדרת ראיונות קצרים עם אושיות השיווק של ישראל.

רוב האזנות לפודקאסטים בישראל מתקיימות באמצעות מכשירי המובייל באמצעות Spotify, אפליקציית Apple Podcast המוטמעת בכל מכשירי iOS או אפליקציות פודקאסט במכשירי Android.

וכאשר המאזינים נוהרים לפודקאסטים, המותגים מיד אחריהם, הדוח השנתי של IAB (The Interactive Advertising Bureau) לשנת 2018 שהופק על ידי PwC הציג זינוק של 23% בפרסום אודיו דיגיטלי ובפודקאסטים ומגיע ל- 2.3 מיליארד דולר. בנוסף, במחצית 2019 פורסם מחקר הכנסות הפודקאסט השני של IAB ו- PwC המאשר את צמיחת ההכנסות והתנופה המשמעותית לשוק הפרסום בפודקאסטים, על פי הנתונים שוק הפרסום בפודקאסטים יגיע  ל-659 מיליון דולר כבר בשנת 2020.

חברות רבות ומותגי ענק בעולם החלו לפרסם בפודקאסטים, החל מהודעות חסות ופינות תוכן ועד הפקת פרקים ופודקאסטים ממותגים, מותגי ענק כגון: ג'נרל אלקטריק, מקדונלדס, פייסבוק ואחרות כל אחת בסגמנט רלוונטי בנו קהילות מאזינים עצומות באמצעות הפודקאסט. חשוב לציין כי הפודקאסטים הממותגים המובילים הם כאלה שלא עוסקים באופן מפורש במוצרים או בשירותים שהם מנסים לקדם.

מחקר Adobe digital insights בדק את אפקטיביות הפרסום בפודקאסטים ומצא כי פודקאסטים הם פלטפורמה יעילה ואפקטיבית לפרסום: 60% מהמאזינים לפודקאסטים דיווחו כי הם חיפשו מוצר או שירות לאחר ששמעו מודעה בפודקאסט, 25% מהם רכשו מוצר שגילו באמצעות מודעה בפודקאסט. מבין 72% מהמאזינים לפודקאסט ששמעו מודעה בזמן האזנה לפודקאסט, שליש טוענים שמודעות מעוררות עניין יותר מאשר בפורמטים אחרים. בנוסף, 40% מוצאים שהפרסום בפודקאסט פחות פולשניות מאשר סוגים אחרים של מודעות.

בישראל הפרסום בפודקאסטים נמצא בזינוק, אנו בADIO גאים להוביל את שוק הפרסום האודיו דיגיטלי בישראל, משווקים את הפרסום ב- Spotify, בנטוורק הרדיו הדיגיטלי ובפודקאסטים – את מוצרי הפרסום בפודקאסט נהוג לחלק ל3 מוצרים עיקריים:

  1. חסויות ופינות תוכן

פינת תוכן המוגשת בתחילת האזנה לפרק ומוגשות בקולו של מנחה הפודקאסט. פינות התוכן עוסקות סביב המוצר / השירות המקודם ואורכן בין 30-60 שניות. ניתן להפיק פינות תוכן באורכים נוספים באמצע הפרק או לקראת סיומו. מודל הרכישה הינו CPM או fix לפרק, כולל התחייבות לכמות האזנות.

חוזקה מרכזית: רלוונטי לכל מוצר / שירות. פרסום לקהילת מאזינים פעילה במגוון פרקים ולפי תחומי עניין. עלות אטרקטיבית.

מותגים ישראלים מפרסמים בעיקר בקטגוריית פיננסים, השקעות, רכב, תרופות, משרדי ממשלה, מוצרי פרימיום, דיגיטל ותקשורת.

  1. הפקת פרק ממותג

הפקת פרק ממותג בשיתוף המפרסם. הפרק באורך מלא יכלול ראיונות ואירוח מומחה מטעם, אפיון מהודק והפצה בפודקאסט קיים הרלוונטי לקהל המטרה. מודל הרכישה כולל עלות הפקה, תחקיר והפקה מלאה. הפרק ישולב בתוך פודקאסט קיים לו קהילת מאזינים נאמנה ורלוונטית למוצר ובנוסף, העסקה תכלול רכש פינות תוכן נוספות לקידום הפרק באמצעות פודקאסטים נוספים.

חוזקה מרכזית: שילוב הפרק בפודקאסט פעיל ופנייה לקהילת מאזינים קיימת והפקת נכס דיגיטלי איתו ניתן לעבוד גם בהמשך.

מותגים ישראלים מפרסמים: SAMSUNG, Intel, Merck, בנק דיסקונט, ומותגים נוספים בקטגוריות פיננסים, רכב, תרופות, יקבים, ספורט ועוד.

  1. הפקת פודקאסט ממותג

הפקה מלאה של פודקאסט ממותג לחברה מסחרית, בין 6-10 פרקים לעונה. פיצוח תוכן ומתן פתרון מלא מקצה לקצה לרבות איפיון ותחקיר, כתיבה, הפקה, הקלטה, עריכה והפצה בכל הפלטפורמות בהן מאזינים לפודקאסטים: iOS, Android, Spotify וכו.

הפקת פודקאסט מלא ומצליח הינה משימה מורכבת הדורשת עומק ומעורבות עם החברה המממנת – לא ניתן להפיק פרסומת באורך 30 – 40 דקות, ובטוח שלא בקרב קהילות מאזינים מחוברות ומתקדמות. מטרת העל הינה לבנות קהילת מאזינים סביב מוצר / שירות ולייצר נכס דיגיטלי (long tail).

חוזקה מרכזית: הפקת נכס דיגיטלי, החברה המסחרית הופכת לפבלישר בשוק הפודקאסטים ובונה לעצמה IP וקהילה.

מותגים ישראלים מפרסמים: TAKEDA, משרד הכלכלה, קמפוס לימודים ועוד…

 

לסיכום, הפודקאסט כאן בכדי להישאר, מדיום אישי ונייד הסוחף מאות אלפי מאזינים מחוברים במגוון סיטואציות וקהילות נאמנות וחזקות. זה הזמן להיכנס לשוק הפודקאסטים כשהאוקיינוס עדיין כחול. צוות הפקת הפודקאסטים שלנו ישמח לפצח את אסטרטגיית התוכן של המותג ולהציע מגוון פתרונות לכניסה לשוק הפודקאסטים בישראל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp