השפעת הריחוק החברתי בתקופת COVID-19 על צריכת המוזיקה שלנו ב Spotify.

DON’T STAND SO CLOSE TO ME

השיר של להקת Police קפץ ב135%!

 

אנו נמצאים בתקופה מאתגרת בה מגפת COVID-19 הקורונה משפיעה מאוד על המציאות של כולנו, וככל שאנשים ברחבי העולם נמצאים בסיטואציה של ריחוק חברתי ניתן לראות בSpotify שהאזנה משתנה במגוון דרכים.

בתקופה זו פחות אנשים מאזינים במכוניות במהלך הנסיעות היומיות שלהם ומנגד יש זינוק בהאזנות בזמן העבודה מהבית, יותר אנשים מאזינים באמצעות הדקסטופ, מכשירי הטלוויזיה, רמקולים חכמים וקונסולות משחקים. בתקופה זו חלה עלייה בהאזנה גם בפלייליסטים מעולמות הבישול, אימון גופני ועבודות הבית, ובנוסף מראים שאנשים מתמקדים בעיקר במשימות משפחתיות וביתיות לצד האזנה לפודקאסטים לשיפור עצמי חשבו בריאות, מדיטציה וכדומה.

וכשמשהו קורה בעולם, ניתן לראות את ההשפעה ב-Spotify, לדוגמא בין התאריכים 19-25 למרץ כאשר חלק גדול מהעולם התבקש להשאר בבית חל זינוק של כ-135% בהאזנה לשיר " DON’T STAND SO CLOSE TO ME " של Police כסוג של  תזכורת חשובה לשמור מרחק של 2 מטר מכל מי שמחוץ למשק הבית שלנו.

טרנדים נוספים ב Spotify בתקופת Covid-19:

התעניינות מוגברת בפודקאסטים חדשותיים:

ידע הוא כוח – ומאזיני Spotify בהחלט מחפשים ידע. Spotify מראה גידול בהאזנות לפודקאסטים חדשותיים ולכן השיקה את מתחם COVID-19 hub שכלל מבחר תכנים רלוונטים. בנוסף, המאזינים בדקו פודקאסטים כגון: Coronavirus: Fact vs. Fiction (CNN), Coronavirus Global Update (BBC), Don’t Touch Your Face (Foreign Policy).  וגם את הפודקסט Science Vs מבית Gimlet שהפיקו מספר פרקים בנושא ההתפרצות של Covid-19.

ההורים מנגנים מוסיקה ופודקאסטים לילדיהם:

כרגע, הורים בכל העולם עומדים בפני אתגר חדש: שמירה על ילדיהם בביטחון ובידור תוך כדי ניסיון לעבוד מהבית. כתוצאה מכך ניתן לראות עלייה בהאזנות של תכני ילדים ומשפחה ובמיוחד מוזיקה.

המאזינים במצב רוח CHILL:

בתקופה זו נמצא שהשירים שמשתמשי Spotify מוסיפים לפלייליסטים שלהם הם יותר "צ'יל" – כלומר יותר אקוסטיים, פחות דאנס ועם טמפו נמוך יותר משירים שנוספו בעבר.  בנוסף, המוסיקה נוטה להיות אינסטרומנטלית יותר, הכוללת יותר כלים ופחות בשירה. הקליקה כאן Chill shelf תוביל אתכם למבחר עצום של פלייליסטים בסגנון צ'יל.

פלייליסטים שיתופיים מפגישים בין אנשים:

עוד נמצא כי יש עלייה בפלייליסטים שיתופיים בתקופה זו, הפלייליסטים השיתופיים מאפשרים לאנשים להתחבר דרך מוזיקה משותפת ולקיים יחד פעילות וירטואלית משותפת: חברים לעבודה, כל המשפחה המורחבת ועוד. הקלקה כאן לסרטון הסבר ליצירת פלייליסט שיתופי. בנוסף, משתמשי Spotify משתפים יותר תוכן ברשתות החברתיות שלהם מהרגיל, כך שהם יכולים לאפשר לחברים ולעוקבים שלהם לדעת מה הם מאזינים. בלינק זה תוכלו ללמוד כיצד לשתף את השירים בInstagram .

זינוק בהאזנות להופעות של אמנים מובילים:

בתקופה זו שכל ההופעות נדחו, אמנים בינלאומיים רבים מעלים הופעות וירטואליות ברשת. לאחר מכן, המאזינים עוברים לספוטיפיי כדי לשמוע אותם מבין האמנים שרואים זינוק בהאזנות נמצאים: James Blake, Indigo Girls, Ben Gibbard, Chloe x Halle, Code Orange, Jewel .

פודקאסטים ופלייליסטים עוזרים לאנשים לשמור על כושר ובריאות:

המאזינים לוקחים זמן לעצמם ומשקיעים יותר בבריאות. בתקופ זו נראה כי אנשים רבים מאזינים לפודקאסטים בקטגוריות בריאות, כושר ואורח חיים. גם כאשר בוחנים את הפלייליסטים, נראה כי המשתמשים יוצרים ועוקבים אחר פלייליסטים לאימון יותר ממה שהיו לפני חודש, פלייליסטים הכוללים מוזיקה לריצה, יוגה, צלילי טבע ומדיטציה.

יותר מ 80% מהכנסות הזרמת המוסיקה הגיעו מנויים בתשלום, השאר הגיעו מפרסומות ושותפויות מסחריות עם מותגים. לפיכך, הגדלת המנויים בתשלום היא בעלת חשיבות ראשונה לפלטפורמות הזרמת מוסיקה.

 

קישור למאמר וטרנגים נוספים בנושא:

https://newsroom.spotify.com/2020-03-30/how-social-distancing-has-shifted-spotify-streaming/?fbclid=IwAR0oIsxCNaJe_ljHwi1cKy-vv2lelCHrLpPTK78U0XWapzcZ8XEvIfuCVgE

 

וגם, אנו בADIO הפקנו פלייליסט המתאים במיוחד לתקופה: Power Songs

האזנה נעימה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp