אודיו פרוגרמטי בספוטיפיי ובפודקאסטים

Spotify ו-ADIO מזניקות את המפרסמים

בישראל לשלב הבא בשוק האודיו הפרוגרמטי

חברת ADIO לפרסום אודיו-דיגיטלי, השותפה העסקית של Spotify בישראל, הרחיבה את השותפות העסקית עם ענקית המוזיקה והפודקאסטים וחתמה על הסכמי ניהול של קמפיינים פרוגרמטיים למפרסמים ישראלים בSpotify. בנוסף, נחתמו על ידה הסכמים עם פודקסטים ישראלים מובילים  אשר יאפשרו לראשונה בישראל יכולות פרסום עצמאיות, ממוכנות ואוטומטיות בפורמט האודיו

חברת המדיה והפרסום ADIO רדיו אונליין בע"מ השותפה העסקית של Spotify  בישראל והמתמחה בפרסום אודיו דיגיטלי חתמה על הסכמי ניהול סחר פרוגרמטי עם Spotify וגופי שידור אודיו נוספים ונכנסת לתחום הפרסום הפרוגרמטי, בכך למעשה משיקה לראשונה בישראל יכולת פרסום פרוגרמטית בתשדירי אודיו בSpotify, ברשת ערוצי האודיו בסטרימינג ובפודקאסטים באמצעות מערכת DV360 של Google ובקרוב גם בפלטפורמות IDX, המאפשרות למפרסמים לבצע רכש עצמי בצורה ממוכנת ואוטומטית ובכך מסמנת את השוק הפרסום האודיו פרוגרמטי כמנוע צמיחה. פרסומות האודיו דיגיטלי נכנסות לתוך ואקום שפרסומות הווידאו והבאנרים לא יכולות לפעול בו – האזנה למוזיקה, נהיגה באוטו, פעילות ספורט, האזנה לפודקסטים וכו'. אלה פרסומות מטורגטות והיתרון הגדול שלהן הוא הגעה לכיסוי גבוה בעלות נמוכה – הן בהפקה והן בעלויות ההמרה.

ADIO בבעלות דרור גנות וכפיר נח פועלת בתחום הפרסום האודיו דיגיטלי משנת 2012 והינה החברה היחידה בישראל הפועלת בתחום זה. לפני כ-3 שנים הפכה לשותפה העסקית הבלעדית של Spotify בישראל וכיום ובנוסף לשותפות האסטרטגית עם Spotify, ADIO בעלת רשת פרסום אודיו דיגיטלית הכוללת פודקאסטים של גופי שידור מובילים בינהם: Ynet ,כלכליסט, גלובס, רשת הפודקאסט 'אודיותר'  לצד תחנות רדיו וערוצי אודיו בינהם: רדיו חיפה, רדיו חמאש, רדיו תל אביב וממשקי האזנה וערוצי סטרימיניג בינלאומיים המואזנים בישראל (הפרסום מוגש בהאזנה לוקאלית). עד כה ניהלה ADIO את יכולות הפרסום באופן ישיר ובאמצעות משרדי פרסום וחברות המדיה, כעת משלימה את יעדה לספק יכולות פרסום מתקדמות והמותאמות לעידן הנוכחי. כלי המדיה הפרוגרמטיים שיושקו יאפשרו פרסום באודיו בזמן חשיפה מלאה בSpotify ובמגוון עצום של פלטפורמות, פודקאסטים וערוצי אודיו ולכן מדובר בבשורה חדשנית לשוק הפרסום בארץ. y

ההאזנה לסטרימינג ופודקאסט מעולם לא היתה גבוהה כל כך, מגמה זו מזנקת בכל העולם, גם השפעת הריחוק החברתי והסיטואציות הביתיות בעקבות משבר הקורונה שינו את צריכת המדיה והזניקו את ההאזנות לתכני מוזיקה בסטרימינג ולפודקאסטים כאשר יותר ויותר אנשים עוברים מהאזנה לרדיו לינארי (רדיו מוזיקה ו/או רדיו דיבורים) לפלטפורמות מוזיקה בסטרימינג ולפודקאסטים. מגמה זו משפיעה גם בצד המפרסמים וגורמת לשינוי בתמהילי המדיה וזינוק בפרסום האודיו דיגיטלי בארץ ובעולם.

בניגוד לפרסום ברדיו הלינארי (FM) הנשען בעיקר על פרסום בזמן נסיעה, הפרסום האודיו דיגיטלי פוגש את הצרכנים בכל מקום בו הם נמצאים: בחדר הכושר ובפעילות ספורט, בדרך לעבודה ובזמן העבודה (גם מהבית), בפעילות פנאי ולמעשה בכל סיטואציה בה נמצאים ומאפשר להגיע לקהל היעד באמצעות תכונות טירגוט אסטרטגיות כגון רלוונטיות הקשרית, התנהגותית, זמנים, סוגי מכשירים, גיאוגרפיה ואפילו ז'אנר אותו הם אוהבים לשמוע. תשדירי האודיו מוגשים בזמן חשיפה וודאית ובמקבצי פרסום קצרצרים לקהל הנכון, עם המסר הנכון ובזמן הנכון.

בשנים האחרונות, שוק הפרסום האודיו דיגיטלי בישראל צומח באופן עקבי ונוהל ברובו במחלקות הרדיו במשרדי הפרסום וחברות המדיה. כעת מכוונת ADIO לעבודה שוטפת עם מחלקות הדיגיטל ומחלקות הפרוגרמטיות במשרדי הפרסום וישירות מול המפרסמים. בנוסף ומכיוון שבספוטיפיי מדובר בהאזנה פרסונלית וקהל מחובר "בגן סגור" מציעה ADIO למפרסמים שירותי הפקה וקריאייטיב המותאם לקהלי המטרה – לדוגמא קמפיין אודיו המטורגט בפניה לפי מגדר נשים או גברים בלבד, פניה לגילאים רלוונטיים, אזורים בארץ, מכשירים וסיטואציות, תשדירי תלת מימד אודיו המוגשים באוזניות, פניה לנהגים בזמן שמאזינים באמצעות Waze, פניה לאנשים בפעילות ספורט, שילוב באנר מסונכרן להנעה לפעולה וכלים נוספים לשיפור ביצועי הקמפיין.

גם בפודקאסטים ובערוצי האודיו בסטרימינג מציעה ADIO למפרסמים להגיש פרסומות אודיו בתחילת ההאזנה ובמהלכה בכל נקודת קצה בה מאזינים לפרקים (לרבות האזנה בפלטפורמות Google Podcast, Appel Podcast ופלטפורמות אחרות) או לתוכן אודיו שבחרו לשמוע.

כמה נתונים חשובים:

לאחרונה פרסמה ספוטיפיי את תוצאות הרבעון הראשון של 2021 ומדווחת על כ-356 מיליון משתמשים (24% גידול ברבעון Y/y) ב178 טריטוריות ברחבי העולם. מבין המשתמשים 158 מיליון במודל פרמיום והיתר במודל חינם הכולל פרסום.

האזנה לאודיו בסטרימינג הופכת להיות מרכזית בחיים של כולנו, הסיבות לכך קשורות לנגישות התוכן כאשר למעשה כל קטלוג המוזיקה והפודקאסט נמצא בכף ידינו, בכל מכשיר ופלטפורמה, איכות התוכן עם כמות עצומה של תכנים מאומתים על ידי הלייבלים ויכולות הפרסונליזציה המאפשרות גילוי והתאמה אישית על ידי אלגוריתמים ומערכות AI המנפות ומתאימות את התכנים הרלוונטיים לכל משתמש לפי העדפותיו.

גם בישראל האזנה לSpotify ממשיכה לזנק עם ממוצע האזנה יומי של 145 דקות כאשר רוב המשתמשים במודל חינם הכולל פרסום אותו חברת ADIOמשווקת למפרסמים. בנוסף לשפוטייך כנכס אסטרטגי, חברת ADIO בעלת רשת פרסום אודיו דיגיטלית הכוללת פודקאסטים של גופי שידור כגון: גלובס, Ynet, כלכליסט לצד תחנות וערוצי אודיו כגון: רדיו חיפה, רדיו חמאש, רדיו תל אביב, ממשקי האזנה וערוצי סטרימיניג אודיו בינלאומיים המואזנים בישראל (הפרסום מוגש בהאזנה לוקאלית). כלי המדיה הפרוגרמטיים שיושקו יכללו הגשת תשדירי אודיו מטורגטים בזמן חשיפה מלאה ולכן מדובר בבשורה חדשנית לשוק הפרסום בארץ.

על פי emarketer, ההוצאה על פרסום אודיו דיגיטלי בארה"ב עומדת על 3.72 מיליארד דולר. עקב השפעת הקורונה על הצמיחה בהאזנה בדיגיטל, קיימת ציפייה לזינוק נוסף בשנת 2021. עוד מציג המחקר כי 16.5% מהפרסום האודיו דיגיטלי נרכש במערכות פרוגרמטיות והנתון יצמח ל21% עד שנת 2022. גם מספר המאזינים לפודקאסטים בארה"ב יגדל ב16.0% משנה לשנה (Y/y)  ל-106.7 מיליון וההוצאה לפרסום בפודקאסטים בארה"ב יגדלו ב -10.4% ל -782.0 מיליון דולר ויעלו מיליארד דולר בשנת 2021.

 

לפרטים נוספים צרו קשר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp